The Truth Be Told

Find your truth - Face your truth - Speak your truth - Be your truth.

søndag, mars 12, 2006

Se opp mot stjernene

For noen dager siden var jeg hos en venn, og etter at jeg dro igjen så ble jeg ståendes ute mens jeg bare stirret opp på himmelen.

Jeg hadde aldri sett en så skjønn himmel noen gang. Stjernene lyste der oppe, så langt ute at mennesker forhåpentligvis aldri vil nå dem. Jeg tenkte at et sted der ute må det finnes noe bedre enn denne kloden, og selv om jeg aldri vil oppleve det, så vet jeg at det finnes - som et paradis i mine drømmer. Det må finnes et sted der ute hvor folk kan smile, le og leve i harmoni og med kjærlighet. Det eneste jeg vet, er at denne planeten ikke tillater meg å gjøre alt det.

Jeg fikk noen tårer i øynene av å tenke på alt det jeg savnet her nede på den lille ubetydelige jorden - ting som kanskje ikke er så viktig, men allikevel betyr så mye. Jeg fikk et par tårer av å tenke på alle problemene mennesker går igjennom hver dag her på jorden, enten fordi de er født inn i det eller selv velger å gå den veien. Jeg fikk et par tårer av å tenke på at jeg kanskje aldri vil finne den lykken som noen der ute kanskje har funnet svaret på. Kanskje noen der ute vet hvordan jeg føler det. Kanskje - det er ordet. Jeg liker å drømme.

Så jeg tok hendene ut av lommene, kikket ned på bakken igjen, og vandret bortover veien med et smil om munnen. For jeg vet at uansett hva slags dårlige tider jeg går i møte, så vil det alltid være den sjansen for at noen der ute fortsatt er lykkelige. Der ute ved stjernenes skjønnhet, eksisterer det kanskje noen tenker det samme som meg, som enda ikke har funnet sin plass i verden. Der ute er mulighetene endeløse.

Hvis du noen gang føler deg redd, så ikke frykt, for det vil alltid finnes noen som kan passe på deg. Føler du deg noen gang ensom, så husk at det alltid vil eksistere noen som vil være der for deg. Kanskje du ikke har funnet den personen enda, og kanskje du aldri finner den. Men bare titt opp mot stjernene, og tenk at der ute finnes det du leter etter. Det er ikke bare en drøm. Alt du drømmer om kan være virkelighet. Der ute, ved stjernene, finnes alle mulighetene du ikke har på jorden. Hvis ikke lykken finnes her på jorden, så er det en stor sannsynlighet for at den finnes der ute, sammen med stjernenes skjønnhet. Smil, for dine drømmer er alle sanne.